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요약

Editor Preference - Level Editor - ViewPorts - Invert Middle Mouse Pan

https://forums.unrealengine.com/t/how-can-i-make-unreal-editor-mimic-mayas-alt-mmb-drag-panning-behavior/278448

 

How can I make Unreal Editor mimic Maya's Alt-MMB drag panning behavior?

What’s the best way to make Unreal Editor behaves like Maya’s Alt+MMB (Middle Mouse Button) Panning? Right now the camera movement is inverted in Unreal Editor. What are the source files to be checked and dig into and get modified? Thanks. UPDATE (2014

forums.unrealengine.com

 

최근에 Unreal Engine을 시작했는데 기존에 사용하고 있었던 Unity를 비롯해 여러 3D 프로그램과 다르게

마우스 휠버튼(MMB, Middle Mouse Button)의 드래그 방향이 반대였다

 

원래 유니티에서 wasd가 아니라 MMB와 우클릭을 자주 이용했던지라 너무 불편했다

 

근데 이걸 바꾸는 방법이 있었다...

 

Editor Preference - Level Editor - ViewPorts - Invert Middle Mouse Pan 체크

 

없으면 소스코드를 뜯어서라도 만들어볼까 했는데 다행이 자체적으로 지원하고 있었다

그래... 없을리가 없지...

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